Op 20 januari 2025 dient de btw aangifte over de handelingen van het vierde kwartaal 2024 te worden ingediend.
Wij verzoeken u de nodige stukken aan te leveren uiterlijk op zondag 5 januari 2025.
Indien mogelijk stuur je ons voor die datum al zoveel mogelijk door zodat wij al kunnen starten met de verwerking.
Stuur ons een email als u al uw boekhoudstukken elektronisch hebt doorgestuurd en wij met de verwerking mogen starten.
Wij starten sowieso met de opmaak van uw btw aangifte op maandag 6 januari 2025.
Alle klanten die reeds stukken hebben doorgestuurd beschouwen wij op 6 januari als volledig waarop de afwerking van de BTW aangifte wordt gestart.
Voor het digitaal aanleveren van stukken hebt u volgende keuzes :
- Via ons portaal
- Via Billit, u hoeft niets te doen de stukken komen automatisch bij ons toe.
Zie voor meer richtlijnen de handleiding ivm de onkostenstaat.
BELANGRIJK : VOORRAADOPNAME
De overheid verplicht elke ondernemer die een voorraad goederen/handelsgoederen heeft deze op te nemen op het einde van het boekjaar. Wij verzoeken u bijgevolg een stocklijst op te maken van alle handelsgoederen (goederen bestemd voor verkoop) en deze lijst aan ons over te maken per e-mail voor 31/01/2025. Meer inlichtingen over het opmaken van een voorraadlijst kan u terugvinden door op het woord voorraadlijst te klikken.
E-FACTURATIE
Graag vestigen wij nogmaals uw aandacht op het belang nu reeds toegang te vragen tot uw dossier met het oog op de aankomende E-facturatie vanaf 01/01/2026, wij verwijzen u hiervoor naar de FAQ inzake E-facturatie op onze website.
HOOGDRINGENDHEIDSTOESLAG
Er wordt een hoogdringendheidstoeslag aangerekend voor klanten die zonder verantwoording na de vooropgestelde data binnen sturen en waarvoor wij toch alles doen om een tijdige aangifte in te dienen.